
Akademia Leona Koźmińskiego - edycja 2014
W ramach warsztatów Akademii Leona Koźmińskiego uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu systemów ochrony zdrowia, prawa, badań klinicznych oraz mediów.
Projekt ma na celu pomoc w sprawnym i nowoczesnym funkcjonowaniu onkologicznych grup pacjenckich, które nie zawsze mają dostęp do tego typu wiedzy na co dzień.

Partnerem projektu jest Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych wraz z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego oraz Novartis.
Tematyka warsztatów:
Blok prawny
trener: mec. Paulina Kieszkowska-Knapik
trener: mec. Paulina Kieszkowska-Knapik
- ustawa refundacyjna w kontekście:
- czego dotyczy oraz główne zasady (proces refundacyjny, rola stron itd.)
- jakie są możliwości działania dla NGO/PAGs w kontekście procesów refundacyjnych
- omówienie przepisów dotyczących dostępu do informacji publicznej i aktów prawnych z zakresu ochrony zdrowia
Blok systemowy
trener: dr n. med. Jarosław Pinkas
trener: dr n. med. Jarosław Pinkas
- Celem Warsztatu jest poznanie realiów działania oraz struktury organizacyjnej systemu ochrony zdrowia w Polsce; analiza nakładów na opiekę zdrowotną w porównaniu z innymi państwami europejskimi; efekty osiągane przez polską opiekę zdrowotną, szczególnie w aspekcie chorób onkologicznych.
Blok badań klinicznych
trener: lek. med. Łukasz Więch
trener: lek. med. Łukasz Więch
- Wprowadzenie do badań klinicznych
-
Rola i obowiązki w badaniach klinicznych
-
Jakość w badaniach klinicznych
-
Dokumentacja w badaniach klinicznych
-
Bazy danych w badaniach klinicznych
-
Celem warsztatu jest przekazanie Słuchaczom wiedzy z zakresu podstaw celów i zasad badań nad nowymi lekami, w tym badań klinicznych. Chcemy przybliżyć Słuchaczom, jak skomplikowany, a jednocześnie w pełni kontrolowany i bez-pieczny jest to proces. Dodatkowo, skupimy się na przedyskutowaniu obecnie prowadzonych badań nad lekami w chorobach onkologicznych, szansami i zagrożeniami na przyszłość.
Blok medialny
trener: Piotr Lignar
trener: Piotr Lignar
- Środki masowego przekazu współcześnie – rola, znaczenie ,systematyka, rynek medialny, czynniki decydujące o pozycji na nim
-
znaczenie mediów dla organizacji - zagrożenia i korzyści
-
jak nawiązywać kontakty, dobierać i sugerować tematy, przygotowywać materiały dla prasy (briefing, konferencja prasowa, backgroundery)
-
jak rozmawiać z dziennikarzami także w sytuacjach trudnych i nieko-rzystnych (rozmowa, wywiad, oświadczenie)
-
zasady współpracy z mediami elektronicznymi (radio, TV – wystąpienia przed mikrofonem i kamerą – praktyka studia radiowego TV)